Hoppa till navigering.
När något har ändrats i din förening ska du anmäla det till Bolagsverket.
Du som har en ekonomisk förening eller en bostadsrättsförening kan använda e-tjänsten Företagsregistrering.
Du som har en annan förening ska använda en blankett. Blanketten hittar du under rubriken Blanketter & mallar i menyn.
Anmäl föreningens nya adress både till Bolagsverket och till Svensk Adressändring eller Skatteverket.
Anmäl att föreningen ska ha ett nytt namn.
Anmäl om du ändrar företagets styrelseledamöter, styrelsesuppleanter eller ordförande.
Anmäl om föreningen har ändrat sina stadgar. Stadgarna är de viktigaste reglerna för en förening.
Anmäl om föreningen har slagits ihop med en annan förening. Det kallas fusion.
Anmäl om föreningen ska läggas ner. Det kallas att föreningen avvecklas.
Du kan kontrollera vilka uppgifter som Bolagsverket har om din förening:
Ring till oss. Vårt telefonnummer är 060-18 40 00.
Skicka e-post till oss. Vår adress för e-post är bolagsverket@bolagsverket.se.
Sök själv i e-tjänsten Företagsregistrering.
Sök själv i e-tjänsten Näringslivsregistret.