Hoppa till navigering.
När något har ändrats i ditt företag ska du anmäla det till Bolagsverket.
fyll i en blankett och skicka den till Bolagsverket. Blanketten hittar du under rubriken Blanketter & mallar i menyn.
Anmäl företagets nya adress både till Bolagsverket och till Svensk Adressändring eller Skatteverket.
Anmäl att företaget ska ha ett nytt namn.
Du som har ett aktiebolag måste anmäla när företaget har ändrat sin bolagsordning. Bolagsordningen innehåller företagsnamn, verksamhet och andra regler för ett aktiebolag.
Anmäl om du ändrar företagets styrelseledamöter, styrelsesuppleanter, ordförande, verkställande direktör eller revisor.
Anmäl om företaget ska läggas ner. Det kallas att företaget avvecklas.
Du kan kontrollera vilka uppgifter som Bolagsverket har om ditt företag:
Ring till oss. Vårt telefonnummer är 060-18 40 00.
Skicka e-post till oss. Vår adress för e-post är bolagsverket@bolagsverket.se.
Sök själv i e-tjänsten Företagsregistrering.
Sök själv i e-tjänsten Näringslivsregistret.